Hoe maak je een mailfunnel automatisch verkopen met je lijst

De onweerstaanbare verkoop mailfunnel

Een super effectieve manier om te verkopen is de mailfunnel. Dat is een serie van ‘voorgeprogrammeerde’ mails die automatisch verstuurd wordt. Hij start zodra je website bezoeker iets downloadt en eindigt als jouw dienst verkocht is. Hoe cool is dat? Deze volautomatische verkoopbutler bespaart je veel tijd en is eenvoudig te maken. Maar hoe maak je hem zo krachtig, dat hij jouw dienst ook echt verkoopt? Vandaag geef ik je de 3 essentiële ingrediënten en voorbeeldmails voor een onweerstaanbare mailfunnel.

Hoe maak je een onweerstaanbare mailfunnel? >>

Hoe leer je je klant echt kennen?

Hoe ik erachter kwam wat mijn klanten echt interesseert (en niet meer bang ben dat ik ze irriteer met mijn nieuwsbrief).

Het kennen van je klant en het opbouwen van een warme band is super belangrijk, maar ook heel lastig. Zeker als je dat via je nieuwsbrief wilt doen.

Ik worstelde daar zelf ook mee, tot ik deze cruciale stap zette.

Wat die is vertel ik je in deze korte video. Dit kan jij ook!

Bekijk de korte video >>

Verchil MailChimp ActiveCampaign

Waarom ActiveCampaign veel beter is dan MailChimp

Je e-maillijst is dé motor achter jouw online succes en dé manier om een duurzame relatie op te bouwen met je klant. Niet voor niets hebben alle succesvolle ondernemers een goede en ‘warme’ lijst. Hoe groter die is, hoe meer omzet. Zo simpel is het. Een goed mailsysteem is belangrijk. Tot voor kort was dat voor mij: MailChimp. Tot ik merkte dat ik er niet mee kon doen wat ik écht nodig had. Mijn zoektocht bracht me de oplossing waar ik wél tevreden over ben.

Lees waarom ik geloof dat dit systeem jouw marketing gaat boosten! >>

regelmaat en continuiteit in nieuwsbrieven

7 praktische manieren om regelmaat en continuïteit te krijgen in je nieuwsbrieven

Regelmatig een nieuwsbrief sturen: een must voor elke ondernemer!

Als je regelmatig waardevolle informatie stuurt aan je lijst, blijf je op het netvlies. Blijf je ‘hangen’. Word je een ‘bekende’. En word je steeds meer de persoon naar wie ze willen luisteren en van wie ze leren. Als je goede dingen zegt, tenminste, da’s wel belangrijk, natuurlijk 😉

Als je het consequent doet, bouw je een duurzame relatie op met je abonnees. Want je helpt, inspireert en geeft handige tips. En daarvoor zijn ze je dankbaar. Dus naar wie gaan ze als ze (betaalde) hulp nodig hebben? Precies! Naar jou! Omdat ze jou kennen, waarderen, en vertrouwen.  Gaaf, hè?

Maar wat als het dreigt te versloffen, bij gebrek aan inspiratie of door drukte? >>

9-manieren-om-je-lijst-te-laten-groeien

9 slimme manieren om je lijst automatisch te laten groeien

Heb jij een e-maillijst? Mooi! Dan weet je vast waarom die zo belangrijk is. Hoeveel adressen staan er op? 30? 150? Dat is niet echt veel. Hoe snel groeit hij? Met maar een paar adressen per maand? Da’s weinig. Ik ben bang dat je daar niet echt klanten mee krijgt. Daarom heb ik vandaag een paar super eenvoudige tips voor je, waarmee je je lijst aanzienlijk sneller laat groeien.

Lees 9 super eenvoudige manieren om je lijst te vergroten (waardoor je meer klanten bereikt) >>

mailchimp-tips

Tijdbesparende sneltoetsen in MailChimp!

Je bespaart tijd, als je deze paar sneltoetsen van MailChimp kent. Makkelijk en handig!

Bekijk ze snel:
Bekijk de korte video >>

mailchimp-tips

Is je tekstopmaak van slag? Zo opgelost!

Als je tekst vanuit je tekstverwerker of Blog plakt in je MailChimp bericht, is de opmaak soms helemaal van slag. Letters van verschillende groottes of allerlei typen door elkaar. Nu los je het op zonder gepruts.

Bekijk deze krankzinnig simpele oplossing:
Bekijk de korte video >>

mailchimp-tips

Hoe spreek je je lezer persoonlijk aan (in de onderwerpregel)?

Je wilt je lezers op een prettige en persoonlijke manier benaderen. Het vermelden van de voornaam in de onderwerpsregel, geeft je lezer een vertrouwd gevoel. Bovendien zorgt het voor meer opens.

Bekijk hoe je dat doet in MailChimp:

Bekijk de korte video >>

mailchimp-tips

Hoe herstel je makkelijk de linkjes Afmelden en Bekijk-in-je-browser?

Linkjes zoals ‘Afmelden ’, ‘Gegevens wijzigen’ en ‘Bekijk in je browser’ worden gedefinieerd door een speciale MailChimp code. Die je natuurlijk niet uit je hoofd kent. Dus als je ze per ongeluk verwijderd hebt, hoe herstel je die dan eenvoudig?

Bekijk deze krankzinnig simpele oplossing:
Bekijk de korte video >>

mailchimp-tips

Waarom een sjabloon en hoe maak je hem?

Meestal maak je een nieuwe mail op basis van een kopie van je laatst verstuurde campagne. Omdat dat wel zo makkelijk werkt en er vaak geen reden is de opmaak te veranderen.

Mocht je WEL vaker de opmaak van je nieuwsbrieven wijzigen en die later willen hergebruiken, dan is het handig een sjabloon te maken.

Hoe je snel en eenvoudig een sjabloon maakt van een willekeurige nieuwsbrief, zie je hier:
Bekijk de korte video >>